Coronaprotocol

Ik werk wel gedurende de coronatijd en ook als het mogelijk is tijdens een lock-down, maar wel op een zo veilig mogelijke wijze waardoor de cliënt en ikzelf geen gevaar lopen. Ik blijf de adviezen van het RIVM voortdurend opvolgen.

Op de tafel waaraan ik test staat een plexiglasscherm tussen mij en de cliënt. Gelukkig heb ik gemerkt dat het nog even plezierig werken is voor kinderen en voor mij als voor de coronatijd. Er wordt tijdens het lopen in de ontvangsthal en gangen 1,5 meter afstand gehouden en voor volwassenen is een mondkapje tijdens het lopen verplicht. In de lift zijn niet meer dan 2 volwassen personen toegestaan. Materialen die ik tijdens de test gebruik worden na iedere cliënt gedesinfecteerd, evenals stoelen en tafel. Bij aankomst is het verplicht om handen te desinfecteren. Na de test mogen kinderen een klein kadootje uitzoeken. Ik bewaar deze in twee dozen waarvan er steeds na kiezen een doos 24 uur in quarantaine gaat.

Testen doe ik onder de volgende voorwaarden:
1. Er mag maar 1 ouder met het kind meekomen, ook geen broertjes en zusjes.
2. De ouder kan in de ontvangstruimte bij de ingang van het gebouw gedurende de test wachten, eventueel werken of de stad ingaan. Alleen de cliënt komt in mijn praktijkruimte. Bij de start van de test mag de ouder even meelopen tot de deur van mijn praktijkruimte.
3. De cliënt mag alleen komen als niemand in het gezin corona heeft of heeft gehad tot duidelijk is of een genezen corona-patiënt niet meer besmettelijk is. Ook als leden van het gezin waaruit het kind / de jongere komt geen enkele klacht heeft zoals verkoudheid (ook niet een beetje) en/of koorts of andere op mogelijk corona wijzende klachten tenzij een test heeft aangegeven dat er geen sprake is van corona.
4. Ouder en kind kunnen koffie, thee en fris voor een klein bedrag kopen in de ontvangsthal. Wat lekkers, fruit en brood mag worden meegenomen net als in de pauze op school. Kinderen hebben in de pauze van de test behoefte aan iets te eten en te drinken.
5. De cliënt wast de handen 20 seconden met zeep voor hij/zij mijn praktijkruimte binnen gaat na een toiletbezoek.
6. Binnen het gebouw wordt voortdurend afstand met anderen in acht genomen en niet gerend. In de ontvangsthal en gang proberen wij geen anderen te storen met hard roepen en luid telefoneren. Normaal praten en gewoon lopen is uiteraard geen enkel probleem.
7. De intake vindt plaats per mail. Een korte kennismaking vindt plaats op ruime afstand van elkaar in de ontvangstruimte van het gebouw waarna cliënt en ik naar mijn praktijkruimte gaan. De verslagbespreking vindt plaats via de telefoon. Het verslag wordt per mail opgestuurd in pdf en uitgeprint en ondertekend per post waarbij de factuur wordt bijgesloten.

Voor u komt stuur ik deze informatie toe en vraag ik u deze brief uit te printen en ondertekend mee te nemen als bewijs dat u met deze regels bekend bent en ze onderschrijft.